ريزش ساختمان مسکوني 5 طبقه دو قرباني گرفت


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : 5 / 12 / 1390
بازدید : 1231
نویسنده : میلاد مبارکی نوین

ريزش ساختمان مسکوني 5 طبقه دو قرباني گرفت





خبر مثل هميشه کوتاه ولي وحشت انگيز بود. دو هموطن در اثر گودبرداري غيراصولي جان خود را از دست دادند. پس از بروز فاجعه، انگشت اتهام از يک سو به سوي ديگر نشانه ميرود، ولي واقعيت آن است که همه مقصريم در حالي که براي چاره مشکل قبل از وقوع "طرحي نو مي بايد درانداخت".

شدت خسارات جاني و مالي ناشي از چنين سوانحي ايجاب ميکند که کنترل چندباره از سوي چندين نهاد دخيل در امر ساخت و ساز بر عملکرد مجریان و ناظران صورت گیرد. خطر بالقوه گودبرداريها توجهي ويژه را مي طلبد که در اين راستا، سازمان نظام مهندسی ساختمان، شهرداري، سازمان خدمات آتش نشاني، وزارت علوم تحقيقات و فن آوري و . . . مي بايد براي جلوگيري از تکرار چنين حوادث تأثرباري دست به دست هم دهند.

***

در اثر گودبرداري غيراصولي، نيمي از ساختمان 5 طبقه مسکوني در منطقه تهران پارس واقع در شرق تهران فرو ريخت و دو تن از شهرواندان عزيز تهراني بر اثر اين حادثه جان باختند.

با اطلاع از حادثه فوق که در ساعت 12:30 روز پنجشنبه مورخ 20/11/90 در خيابان 148 غربي فلکه اول تهران پارس رخ داد، کارشناسان واحد کنترل ساختمان بلافاصله به محل اعزام و از همان دقايق اوليه تا آخرين مرحله عمليات امداد و نجات که تا ساعت 23:00 بطول انجاميد پا به پاي ديگر ارگانهاي امداد رساني در صحنه حضور داشته و از نزديک به مسايل فني در حين آواربرداري نظارت نمودند. در پايان عمليات امداد رساني، اجساد 2 زن و مرد از زير آوار بيرون آورده شد.

پس از حادثه فوق، واحد کنترل ساختمان سازمان از مهندس ناظر پلاک مجاور که در حال انجام عمليات گودبرداري بوده است درخواست نمود با حضور در سازمان توضيحات لازم را در خصوص نحوه نظارت بر ساختمان موصوف ارائه دهد تا از سوي کارشناسان حقوقي سازمان جهت سير مراحل قضايي راهنمايي گردد. همچنين واحد کنترل ساختمان با مهندس محاسب پروژه نيز تماس برقرار کرده تا با ارائه گزارشات ژئوتکنيک خاک و نقشه هاي محاسباتي جهت ريشه يابي علل بروز سانحه، همکاري لازم را بعمل آورد. در حال حاضر واحد کنترل ساختمان سازمان با استناد به مدارک و گزارشات کارشناسی موجود در حال بررسی علل اصلي رخداد فوق ميباشد که به محض تکميل اطلاعات، نتيجه را جهت اطلاع اعضاي محترم و اذهان عمومي در همين پايگاه درج مينمايد.



سازمان نظام مهندسی ساختمان

استان تهران 



مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








این وبلاگ به دانشجویان شهر سازی ایران اختصاص دارد و به مسائل تخصصی شهرسازی میپردازد.گاهی وقتها هم به اتفاقات و خبر های رشتهء شهرسازی ناخنکی میزند! این وبلاگ از هیچ گروه خاصی جهت نگرفته و تنها از دیدگاه یک دانشجو به مسائل می نگرد.تمامی مطالب و خدمات به صورت کاملا رایگان در اختیار شهرسازان گرامی قرار میگیرد.دوستان جهت بهره مند شدن از تمامی امکانات وبلاگ لازم است اقدام به عضویت در وبلاگ کنند. باتشکر.میلاد مبارکی نوین

مطالب و پروژه های وبلاگ شهرسازی در چه سطحی است؟

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان وبلاگ دانشجویان کارشناسی شهرسازی آزاد همدان ورودی89 و آدرس  shahrsazazadhamedan89.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com